Daisypath Anniversary tickers

Saturday, January 14, 2012

time management itu penting and checklist

saya sudah kena pandai bahagi masa...xleh malas2...xleh tangguh2..kena cekap.....

dah xleh nak asyik kasi excuses and menangguh bila rasa mls or penat....stamina kena ade okeh??

and kena pandai kawal pengaliran wang ye..eheh...

mr. H~~~ cpt dgr isterimu nak mengomel nih~~~~~~ hihi..bngun2,,eh awal pagi lg dkt besancon.. ^__^

antara checklist utk baby ..credit to this blog..click2


Kelengkapan Bayi

Kelengkapan Menyusu / Makan:
credit to google image
Botol Susu, Puting Susu, Berus Botol, Tempat Makan Plastik (Pinggan, Sudu, Gelas), Pakaian, Lampin, T- Shirt / Kemeja (Pilih Bahan Yang Lembut Dan Tidak Panas), Seluar Pendek, Seluar Panjang, Barut Bayi, Topi Bayi, Sarung Tangan, Sarung Kaki, Sweater / Jaket, Pampers, Kasut Bayi (Diperbuat Dari Kain Atau Bulu).


Kelengkapan Tidur
Cadar, Selimut, Selimut Bayi, Blue Liner, Lapisan Kain Untuk Alas Blue Liner, Bantal Panjang, Perabot Tempat Tidur Bayi, Tilam Kecil, Kerusi Makan (Jika Perlu).

Kelengkapan Mandi
Besen Mandi Bayi, Sabun Bayi, Syampu Dan Perapi, Minyak Bayi (Baby Oil), Sikat Rambut Bayi (Lembut), Kain Lap Mandi, Tuala, Pemotong Kuku, Bola Kapas (Cotton Ball).

Kelengkapan Lain
Bakul Pakaian Bayi, Kereta Sorong Bayi, Beg Bayi, Termos Air Panas, Tempat Duduk Bayi Di Kereta, Kain Dukung Bayi (Pilih Yang Sesuai Untuk Anda Dan Bayi), Buaian dan lain-lain lagi yang dirasakan perlu.



checklist utk ibu bersalin.. credit to this blog juga..click2


Keperluan Ibu:
(Masukkan Ke Dalam Satu Beg)

Kad Pengenalan Diri, Buku Mengandung (Kad Pemeriksaan Kesihatan Ibu Hamil), Kad Insuran Kesihatan, Kain Batik, Selipar, Stokin, Minyak (Dari Set Produk Bersalin yang anda beli), Pad (Tuala Wanita), Tali pad (jika perlu), Pakaian Dalam, Seluar Dalam Pakai Buang (jika ada), Breast Pump, Selipar, Bahan-Bahan Bacaan (jika perlu), Kelengkapan Mandi (Tuala, Berus Gigi, Pencuci Muka), Perlengkapan Kecantikan, Baju Yang Akan Digunakan Untuk Pulang (Pilih Yang Longgar Dan Butang Di Depan Agar Mudah Untuk Menyusukan Bayi), Termos, Gelas, 'Mineral Water', Makanan Ringan (Roti, Biskut Dan Sebagainya), Minuman Segera (Misalnya ; Milo, Nesvita Dan Sebagainya) Dan Lain-lain Barang Yang Difikirkan Perlu.
credit to google image


Kelengkapan Bayi:
(Masukkan Di Dalam Satu Beg)

Kain Lampin, Kain Selimut & Pakaian, Sarung Tangan dan Sarung Kaki, Tuala, Bedak Bayi, Minyak Bayi , Pampers, Tisu Basah, Botol & Susu (Ada Sesetengah Hospital Tidak Menggalakan Ibu Membawa Botol Susu, Ini Adalah Bertujuan Agar Ibu Memberikan Susu Badan Sepenuhnya Kepada Bayi), Bekas Bertutup Untuk Menyimpan Susu Perahan (jika ada) dan lain-lain yang dirasakan perlu.

Keperluan Ayah(org yg meneman..mr.H xde kot time ni.. ;( ):
Kamera / Handycam, Filem, Bateri / Charger, Pakaian, Makanan Ringan, Buku, Majalah Sebagai Bahan Bacaan dan lain-lain yang dirasakan perlu.

No comments:

Post a Comment